När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mejl. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi er kontakta oss, då det kan bero på något fel. När dina varor är packade skickas en bekräftelse via mail.
Dina lämnade uppgifter (namn, adress, e-post, tel o s v) lagras i Wiedlands kundregister. Uppgifterna skyddas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter används endast av Wiedland Internethandel AB för att genomföra och säkerställa leveransen av beställd vara. Wiedlands e-handelsplattform bygger på Vismas Spcs webshop+ och ett personuppgiftsbiträdeavtal finns tecknat mellan parterna enligt GDPR-kraven. För mer information se Integritetspolicy.
Om du väljer att inte lösa ut eller hämta ut paket, skickas det tillbaka till oss efter 14-dagar. Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta, förbehåller sig Wiedland Internethandel AB rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (fn 250 SEK). Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Kontakta Wiedland på 019-31 20 20 eller ebutik@wiedland.se för information om hur du går tillväga. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Vi följer konsumentsverkets rekommendationer:
Privatpersoner
Som privatperson kan du handla hos Wiedland och betala med VISA och Mastercard. Summan reserveras på kortet tills varan är skickad.
Företag
Företag (Enskild firma, HB, AB eller registrerade organisationer) kan välja att handla med kort men även få faktura med 30 dagars kredittid, efter en sedvanlig kreditbedömning. Det går att handla hos oss utan att ha konto. Fördelen med konto är att alla uppgifter finns sparade. Ansök om företagskonto så här.